Website slechts in beperkte mate beschikbaar
Schakel cookies in om de website volledig te kunnen gebruiken.

Portret, visie, activiteiten en aandeelhouders

In deze sectie vind je de belangrijkste informatie over de organisatie en activiteiten van Switzerland Cheese Marketing NV.

Wie zijn wij? Een beknopt portret.

Switzerland Cheese Marketing SA (SCM) is een internationale non-profitorganisatie, werkzaam als competentiecentrum voor Zwitserse kaas. Het hoofdkantoor is gevestigd in de Zwitserse hoofdstad Bern en er zijn specialistenteams en vestigingen in de belangrijkste exportmarkten, te weten Duitsland, Italië, Frankrijk, de Benelux, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Scandinavische landen (Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken). Per land verleent SCM specifieke diensten op het gebied van marketing, communicatie en PR, voor zowel de handel als de consument. SCM biedt bovendien juridische en technische adviezen, geeft marketingadviezen en coordineert activiteiten voor de hele branche. De controle op licentiecontracten en het uitvoeren van inspecties zijn enkele andere expertisegebieden.

Dankzij een grondige kennis van de markt en haar lokale aanwezigheid, door het bundelen van expertise en het samenbrengen van betrokken partijen, levert het ervaren team van SCM een essentiële bijdrage aan de promotie, ondersteuning en afzetbevordering van Zwitserse kaas. SCM zet zich in als neutrale overkoepelende instantie voor de hele kaasbranche.

Wat willen we? Onze visie.

We willen Zwitserse kaas in onze doelgroepen over de hele wereld tot de favoriete kaas in het premiumsegment maken.

Wat doen we? Onze activiteiten.

De activiteiten van SCM omvatten alle facetten van de marketingmix: traditionele reclame, public relations, content marketing in digitale communicatie en activiteiten op het verkooppunt. Een duidelijke en consequente marketing- en communicatiestrategie gericht op de eindgebruiker is het vertrekpunt. Het doel is tweeledig: het creeëren van een aantrekkelijk imago voor kaas uit Zwitserland dat het proeven ervan stimuleert en de consument ervan overtuigt dat de beste kaas uit Zwitserland komt. Dit bereiken we door consequent nadruk te leggen op de karakteristieke waarden van Zwitserse kaas. Deze waarden zijn: traditie, authenticiteit, natuurlijkheid, ambacht, originele Zwitserse herkomst en unieke smaak. SCM ondersteunt niet alleen communicatie die de Zwitserse kaas als geheel betreft, maar ook alle communicatie over de specifieke soorten.

Wie zijn onze aandeelhouders?

De volledige Zwitserse kaassector is vertegenwoordigd in het aandeelhouderschap van SCM. De leden zijn de Producteurs Suisses de Lait (PSL), Zwitserse melkveehouders, de kaasproducenten (Fromarte), kaassoortorganisaties en kaashandelsbedrijven.

Hoe word ik aandeelhouder van Switzerland Cheese Marketing NV?

De overdracht van aandelen aan nieuwe aandeelhouders vereist de instemming van de Raad van bestuur (artikel 4, al. 1 van de statuten van Switzerland Cheese Marketing SA van 12 maart 2004). Het verzoek tot opname in het aandeelhoudersregister moet schriftelijk worden toegezonden aan de Voorzitter van de Raad van bestuur die beslist over de aanvaarding van nieuwe aandeelhouders. Het indienen van een aanvraag staat in principe open voor alle handelsbedrijven, branche of soortorganisaties, ander type organisaties en individuen.

Cookies op deze website: onze website maakt gebruik van cookies zodat wij en onze partners je kunnen herkennen en begrijpen hoe je onze website gebruikt. Door gebruik te maken van onze website stem je ermee in dat wij cookies gebruiken. Meer informatie.